22 februari 2012 Verzekeraars hebben geen vertrouwen in ketenzorg.

Zorgvisie. door: Bart Kiers/Marlies van der Vloot. In haar onlangs gepresenteerde tweede rapportage concludeert de evaluatiecommissie Intgrale Bekostiging dat de contractering van ketenzorg erg moeizaam verloopt. De hoofdzaak hiervan is volgens de commissie het feit dat zorgverzekeraars geen vertrouwen hebben in het integrale bekostigingssysteem. Het gebrek aan vertrouwen onder zorgverzekeraars is terug te voeren op een gebrek aan transparantie.


22 februari 2012 Ruim 85 procent van de Nederlanders eet te zout.

Een grote meerderheid van de Nederlanders gebruikt dagelijks meer zout dan goed voor ze is. Dat zijn zorgwekkende cijfers, vindt het Centrum voor Voeding en Gezondheid. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu deed onderzoek naar de zoutinname van bijna 4000 volwassenen en kinderen. Ruim 85 procent zit boven de richtlijn van 6 gram per dag. Volwassen mannen eten bijna 10 gram zout per dag, vrouwen komen gemiddeld uit op 7,5 gram.


22 februari 2012 Meer vrije markt voor ggz

De geestelijke gezondheidzorg gaat over op prestatiebekostiging. Sinds de curatieve ggz in 2008 is overgeheveld van de Awbz naar de zorgverzekeringswet, zat dit al in de pen. Vanaf 2013 zijn ggz-instellingen verlost van de dubbele administratie. Minister Schippers In een brief aan de Tweede Kamer kondigt minister Schippers (VVD) van VWS aan dat de curatieve geestelijke gezondheidszorg vanaf 2013 over zal gaan op prestatiebekostiging.


22 februari 2012 Nederlanders eten veel te veel zout

BILTHOVEN - Meer dan 85 procent van de Nederlandse bevolking consumeert meer zout dan de aanbevolen maximum richtlijn van 6 gram per dag. Volwassen mannen eten gemiddeld 9,9 gram per dag en vrouwen 7,5 gram per dag. Dit blijkt uit een onderzoek van het RIVM naar het gebruik van zout. Volgens het rapport 'Zoutconsumptie van kinderen en volwassenen in Nederland' begint de inname van teveel zout al op jonge leeftijd.


22 februari 2012 Nederlanders eten ongezond veel zout

Meer dan 85% van de Nederlandse bevolking eet meer zout dan de aanbevolen maximum richtlijn van 6 gram per dag. Volwassen mannen eten gemiddeld 9,9 gram per dag en vrouwen 7,5 gram per dag. Dit blijkt uit onderzoek van het RIVM, uitgevoerd in opdracht van VWS. Volgens het instituut begint de inname van teveel zout al op jonge leeftijd. Jongens krijgen via voeding dagelijks gemiddeld 8,3 gram binnen, meisjes 6,8 gram. De belangrijkste bronnen van zout zijn brood, vleesproducten en kaas.


Artikel 1 tot 5 van 4800

1

2

3

4

5

6

7

Volgende >

Share |